Zapisz się
do newslettera
  • promocje! konkursy!
  • rabaty na nasze produkty

koncentracji

Gdy wiesz, że masz sporo do zrobienia w pracy lub dużo materiału do opanowania podczas nauki do egzaminu, ale nie możesz się zabrać do tego i skoncentrować. Gdy obezwładnia Cię burza myśli, czujesz w głowie chaos lub potoczny napad lenistwa, to pomyśl o zastosowaniu naszych wskazówek. Powinny pomóc Ci w zebraniu się w sobie i rozpoczęciu działania.

  • Zaplanuj pracę. Wypunktuj sobie wszystko co chcesz i masz do zrobienia, na kartce. Następnie zastanów się co jest najważniejsze a co jest mniej ważne. Staraj się określić czas potrzebny na wykonanie każdego zadania. Gdy plan będzie gotowy odejdź na chwilę od biurka i zajmij się przez 10 minut czymś innym. Przygotuj sobie coś do picia lub porozmawiaj z kimś. Teraz wróć na stanowisko pracy i zacznij realizować plan od rzeczy najważniejszych, na które przeznaczyłeś najmniej czasu. Przechodź do tych wymagających dłuższej pracy. Gdy będziesz się czuł bardzo obciążony, jako przerywnik wykonuj krótkie, mniej ważne zadania.

  • Zlikwiduj wszystko co mogłoby Cię rozpraszać. Sam wiesz najlepiej co to może być – telewizor, radio, zdjęcie ukochanej osoby, zapach ulubionego jedzenia. Wyeliminuj te zagrożenia a łatwiej będzie Ci się skupić na pracy.

  • Jeśli to możliwe to porozmawiaj z kimś na temat swoich zadań. Jeśli jest to materiał do nauczenia na egzamin, porozmawiaj z kolegą o tym czego musisz się nauczyć. Jeśli jest to jakieś zawodowe zadanie, pomów o tym projekcie w pracy. Zgłębianie tematu powinno otworzyć Ci umysł i pozwolić odkryć jego ciekawe aspekty. Gdy wgryziesz się w temat z kimś, to później samemu łatwiej Ci będzie go pogłębiać a w efekcie szybciej się skupisz i zabierzesz do pracy.